25 noiembrie 2008

Consumator versus banci

Acest articol nu este despre criza creditelor, dobanzi marite sau abuzurile bancilor. E un articol despre ineficienta si lucru facut de mantuiala, bataie de joc pe banii nostrii si management prost.
Sa va povestesc: Intr-o zi am vrut sa cumpan niste euro de la o banca. M-am informat pe Internet asupra cursului, m-am uitat ce banci am in zona si am purces la cuparaturi. Deoarece eu primsec salariul pe card, aveam in buzunar cardul, cu gand ca il voi folosi sa platesc leii pe care vroiam sa-i schimb. Precize ca nu puteam scoate de la bancomat sumapentru ca depasisem pragul de xtrageri in acea zi.
Ajung la un BCR, stau la coada, intreb de curs, intreb daca au euro...si dau sa scot cardul. Doamna de la ghiseu, zambeste incurcata, si incercand sa fie cat mai amabila imi spune : "Stiti, noi nu avem POS si nu putem accepta plati cu cardul." Figura ei incurcata a fost elementul care a detensionat situatia, dar zau ca nu-mi venea sa rad cand am auzit ca o banca (emitenta de carduri) nu poate accepta plati cu cardul. Ok, nu sunt asa negativist , deci plec la o alta banca (Bancpost). Ajung acolo, intreb daca accepta plati cu cardul si aflu ca da. Buuun, scot cardul ii spun domnisoarei ce doresc si ... imi cere buletinul. N-ar fi fost o problema daca il aveam la mine dar nu-l aveam. Intreb eu la ce ii trebuie buletinul ca nici la bancomat si nici la magazin nu mi-l cere, iar daca trece cardul prin POS si stiu pinul, cred ca ar tebui sa-i fie suficient. Nuuu, zice ea. La noi nu e asa. Noi facem o extragere din contul de card, scoatem banii si pe urma cu banii cash facem schimbul valutar. !?! Nu-mi venea sa cred. Deci de fapt nu puteam plati cu cardul , dar puteam extrage de pe el .... M-am lasat pagubas si am decis ca daca de doua ori s-a intamplat in aceeasi ora..poate e mai bine sa ma duc sa ma culc. Cred ca eram beat cand am vrut sa platesc la banca cu cardul.
Acum, ce sa mai zic. O banca nu avea POS si alta facea operatiuni prin contul meu ca sa scoata ei banii pentru ca nu se puteau face plati prin POS.
Parerea mea este ca cineva din acele banci nu si-a facut treaba cum trebuie, si nu e vorba de doamnele de la ghiseu.
Ce manager uita sa-si doteze banca cu POS? Sa fim seriosi, si chiscul din colt are asa ceva, deci nu exista argumente de ordin tehnic.
Poate chestii tehnice ar fi in cazul celor care nu au vrut sa-si lege sistemul de cel de plati prin POS, dar ca banca tot mi se pare exagerat sa nu gasesti o solutie (din nou chisocul din colt castiga la capitolul tehnica).
Stimati bancheri, daca tot vreti banii nostri, ar trebui in primul rand sa ne creati toate oportunitatile de a vii da.




Niciun comentariu: